اخبار سیاسی


 خروج آمريکا از برجام آخر دنيا نيست
سفير ترکيه در ايران گفت: خروج آمريکا از برجام آخر دنيا نيست.به گزارش ايسنا، رضا‌هاکان تکين در خصوص اين‌که اگر آمريکا از برجام به صورت کامل خارج شود شما برنامه‌تان براي ادامه روابط مخصوصا روابط اقتصادي با جمهوري اسلامي‌ايران چيست؟ گفت: برجام به صلح بين المللي و ثبات منطقه‌اي کمک کرده است. اين‌که چه اتفاقي قرار است بيفتد سه ماه و نيم ديگر تقريبا مشخص خواهد شد و آرزو مي‌کنيم که برجام پايدار بماند، اما اگر امريکا از اين موافقت نامه و از اين معاهده خارج شود يا بخواهد برعليه آن فعاليت کند، اين آخر دنيا نيست با شرايط جديدي که شکل بگيرد خودمان را آدابته مي‌کنيم محکوم به پذيرش سياست‌هاي تحميلي هيچ کشوري نيستيم.

 رييس جمهوري مي‎تواند پيشنهاد همه‎پرسي دهد
 معاون حقوقي رييس جمهوري با بيان اينکه رجوع به همه پرسي يکي از اصول قانون اساسي است، گفت: رييس جمهوري مي‌‎تواند درباره برخي موضوعات پيشنهاد همه ‎پرسي دهد. لعيا جنيدي افزود: همه ‌پرسي مي‌تواند درباره تصويب يا بازنگري در قانون اساسي، پيوستن يا عدم پيوستن به يک معاهده يا سازمان بين‌المللي يا در مورد قانونگذاري عادي باشد.وي با بيان اينکه در کشور ما اتکا به آراي عمومي‌در اصول مختلف قانون اساسي است، گفت: در جمهوري اسلامي‌ايران، امور کشور بايد به اتکاء آراي عمومي‌اداره شود از راه انتخاب رييس جمهور، نمايندگان مجلس ، اعضاي شورا‌ها و نظاير اين موارد، يا از راه همه پرسي در موردي که در اصول ديگر اين قانون معين مي‌شود.

اروپا بايد قدردان ايران باشد
سخنگوي وزارت خارجه گفت: ايران هرگز اجازه نخواهد داد ديگران در جهت کاهش توان دفاعي و بازدارندگي ايران صلح جو تلاش کنند. بهرام قاسمي‌افزود: اقدامات ايران در مبارزه با داعش و تروريسم تکفيري به درخواست برخي دولت‌ها و با همکاري و مشارکت ديگر دولت‌هاي منطقه انجام شده و اين اقدامات نه تنها مغايرتي با موازين بين المللي نداشته بلکه در ايجاد امنيت در منطقه و حفظ يکپارچگي و حاکميت ملي دولت‌هايي که در معرض تهديد تروريسم داعشي بودند و صلح و امنيت جهاني و حفاظت از ديگر مردم بيگناه در ساير کشورها از جمله کشور فرانسه مفيد و موثر واقع شده است. بي شک اين کشورها بايد قدردان اين تلاش مهم جمهوري اسلامي‌ايران باشند.